فرایندهای روابط عمومی
اصلیترین فرآیند واحد روابط عمومی: اطلاع یابی و اطلاع رسانی
تولید خبر و گزارش
برگزاری مصاحبه مطبوعاتی اختصاصی – گروهی
سفر مطبوعاتی
پوشش خبری مراسم و رویدادها
برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی رسانه ها (هماهنگی و راهنمایی های لازم ، ارسال عکس ، توضیحات تکمیلی و ...)
مانیتورینگ محتوای رسانه ها
پاسخگویی به رسانه ها ( جوابیه ، اطلاحیه ، تکذیبیه و ...)
درج آگهی در رسانه ها
بانک اطلاعاتی رسانه ( مشخصات رسانه های مورد نظر ، خبرنگاران ، مشخصات سازمان رسانه ای و ...)
- مدیریت زیر سایت روابط عمومی
- سمعی و بصری:
پوشش تصویری مراسم و رویدادها
تهیه آرشیو عکس و تصویر از سازمان و طرح ها و برنامه ها
پشتیبانی رسانه ها و نشریات درون سازمانی برای تهیه عکس
تهیه کلیپ، تدوین فیلم ها
برگزاری ویا مشارکت در رویدادهای اختصاصی سازمان ( شامل نمایشگاه ، کنفرانس ، همایش ،مناسبت ها و مراسم و ...)
مدیریت برگزاری رویدادهای مختلف در سطح سازمان
شرکت در نمایشگاه های برون سازمانی
تهیه اقلام تبلیغاتی ( پوستر ، هدایا و ...)
مدیریت و اجرای تبلیغات محیطی درون و برون سازمانی
پاسخگویی و راهنمایی به ارباب رجوع ( ایجاد نظام پاسخگویی به مکاتبات ، ایمیل ها ، تماس های تلفنی و ... به منظور دریافت پاسخ از واحد های سازمانی مربوطه و ارایه راهنمایی لازم)
راه اندازی و اجرای نظام پیشنهادها
برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ، تریبون آزاد و نشست های مشترک کارکنان و مسئولین
ارتباط با تشکلهای تخصصی و سایر تشکلهای ذی نفوذ اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و...
برقراری ارتباط دوسویه ارباب رجوع و همکاران با مدیران و مسئولان ( برگزاری ملاقات مردمی وزیر ، هماهنگی و نظارت بر ملاقات های مدیران سازمان و ...)
انعکاس نظرهای ارباب رجوع و همکاران سازمان به مدیریت ( تهیه خبرنامه ویژه از پیام های مردمی و کارکنان )
اطلاع رسانی به مخاطبین ( تهیه اطلاعات مورد نیاز مخاطبین ، ایجاد ابزارهای مناسب اطلاع رسانی شامل بروشور ،کتابچه ، تلفن گویا ، سایت اینترنتی و ... )
انتشار نشریه درون سازمانی
انتشار فعالیت های موردی ( کتاب ،کتابچه ، بروشور ،ویژه نامه و ...)
نظارت بر نشریات درون سازمانی
- برنامه ریزی و مطالعات افکارعمومی
- ارتقاء سطح دانش نیروی انسانی